top of page
  • ayberkerdogan34

Kıbrıs'ta okuyan Kubilay Alim Grafik Tasarım bölümü ve Kıbrıs hakkında bilgiler verdi

Güncelleme tarihi: 13 Haz 2023




Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde ikamet eden ve Girne Amerikan Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünde okuyan Kubilay Alim, Kıbrıs’a taşınmasının ve Girne Amerikan Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünde okumasının nedenlerine değindi. Grafik Tasarım bölümünü tanıtan ve Kıbrıs’ta yaşamanın avantaj ve dezavantajlarından bahseden Alim, ileriki

yıllarda ne gibi hedeflerinin olduğu hakkında konuştu.


Konuşmasına kendisini tanıtarak başlayan Kubilay Alim, Grafik Tasarım Bölümünü anlatarak neden bu bölümü tercih ettiğine dair açıklamalarda bulundu; “Ben Kubilay Alim. İstanbul’da doğdum ve büyüdüm. 24 yaşındayım. Liseden mezun olana kadar İstanbul’da ikamet ettim. Şu anda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yaşıyorum. Girne Amerikan Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümünde okuyorum. Grafik tasarım, iletişim amacıyla görsel öğelerin kullanıldığı yaratıcı bir süreçtir. Birçok farklı ortamda kullanılabilen tasarımlar oluşturarak mesajları etkileyici bir şekilde iletmeyi hedefler. Grafik tasarımcılar, logolar, broşürler, web siteleri, reklam afişleri, ambalajlar gibi çeşitli projeler üzerinde çalışır. Benim bu bölümü tercih etme sebebim ise, küçüklüğümden beri teknolojiyle haşır neşir olmamdan, yaratıcılık ve iletişim becerilerimi birleştirerek görsel estetiği yaratma özelliğimden kaynaklanıyor. Teknolojinin hızla ilerlediği günümüz dünyasında, dijital tasarım ve interaktif medya alanlarına yoğunlaşarak yeteneklerimi geliştirmeyi planlıyorum. Kullanıcı deneyimini ön planda tutan tasarımlar oluşturmak, kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayan etkileşimli çözümler sunmak ve görsel iletişimi en iyi şekilde kullanarak markaların kendilerini ifade etmelerini sağlamak istiyorum” ifadelerini kullandı.





“Birçok ülkeye göre maliyetli olabiliyor”


Kıbrıs hakkında bilgiler veren Alim, Kıbrıs’a yerleşme nedenlerine ve burada yaşamanın avantaj ve dezavantajlarına değinerek; “Kıbrıs’a yerleşmemin ve Girne Amerikan Üniversitesinde okuma sebeplerim, Kıbrıs’ın, farklı kültürlerin ve milletlerin bir araya geldiği bir ada olmasından dolayı çeşitli kültürel deneyimler yaşayabilmek ve farklı milletlerden gelen insanlarla etkileşim içerisinde bulunabilmek için Kıbrıs’a yerleştim. Ayrıca Kıbrıs, Akdeniz'de stratejik bir konuma sahip olmasından dolayı seyahat etme ve keşfetme fırsatları sağlıyor. Aynı zamanda çeşitli turistik mekanlara ve plajlara yakınlığıyla da iyi bir tatil merkezi. Bütün bunların yanı sıra Kıbrıs’ın dezavantajları da var. Bunlardan en önemlisi elbette yüksek yaşam maliyeti. Konaklama, yeme-içme, ulaşım ve diğer günlük harcamaların maliyetleri birçok ülkeye göre pahalı olabiliyor” dedi.


“Ailem ve arkadaşlarımla güçlü bir bağ kurmayı hedefliyorum”


Gelecek için neler planladığına değinen Alim, ileride kendi işini kurmayı hedeflediğini dile getirerek konuşmasını şöyle sonlandırdı; “Gelecek yıllarda Dubai veya Londra gibi ülkelerde yaşamayı düşünüyorum. Hayattan büyük beklentilere sahip biriyim. Öncelikle, kişisel ve mesleki gelişimim için sürekli bir öğrenme ve büyüme sürecinde olmayı arzuluyorum. Grafik tasarım alanında kendimi sürekli olarak ilerletmek ve yeni yetenekler edinmek benim için önemli. Aynı zamanda ailem ve arkadaşlarımla güçlü bir bağ kurmayı ve onlarla anlamlı anılar biriktirmeyi hedefliyorum. Onlarla paylaşacağım mutlu, keyifli ve destek dolu bir hayat hayal ediyorum. Ayrıca ileride kendi işimi kurmak ve bir marka sahibi olmak istiyorum” ifadeleriyle konuşmasını sonlandırdı.

10 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page