top of page
  • ayberkerdogan34

Tuna Afşar: Geniş kitlelere ulaşabilmek için ABD’ye gitmek istiyorum



İstanbul’da yaşayan ve 22 yaşında olan Tuna Afşar İstanbul Medipol Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde okuyor. Bölümü ve geleceğe yönelik hedefleri hakkında konuşan Afşar, ileriki yıllarda 3D (üç boyutlu) modelleme, animasyon ve oyun tasarımı üzerine çalışmak istediğini dile getirdi.


Konuşmasına kendisini ve okuduğu bölümü tanıtarak başlayan Tuna Afşar; “Ben Tuna Afşar. 22 yaşındayım. İstanbul’da ikamet ediyorum. İstanbul Medipol Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarım bölümü 3. Sınıf öğrencisiyim. Şu anda fakültemin bana sunmuş olduğu eğitimle kendimi geliştiriyorum ve geliştirmeye de devam edeceğim. İleride sektörün bir parçası olmak ve kendimi hedeflediğim konumda görmek için yoğun bir tempoda çalışıyorum” ifadelerine yer verdi.





“serbest çalışma imkanımız”


Konuşmasının devamında okuduğu bölümü tercih etme sebebine değinen Afşar; “Bölümümün amacı, dijital medyada, birçok farklı medya ve özel kuruluşlarda görsel içerikler üreterek müşteri ve ürün arasında bir bağ oluşturmaktır. Yaptığımız iş ise, web sitelerine ve dijital medya kuruluşları için görseller düzenlemek ve hazırlamak. Kendi tasarımlarımızı da pazarlama olanağına sahip olduğumuz için serbest çalışma imkanımız var. Bu bölümü tercih etme sebebim 3D animasyon ve CGI (bilgisayar tabanlı görüntü) teknolojisine olan merakımdı. Şu an da 3D modelleme, animasyon ve oyun tasarımı derslerini ağırlıklı olarak alıyorum” dedi.


“Dünyayı yöneten firmaların hepsi Amerika temelli”


Gelecekteki hedeflerinden bahsederek konuşmasını noktalayan Afşar, gelecekteki kariyerini Amerika Birleşik Devletleri’nde devam ettirmek istediğini şu sözlerle dile getirdi; “Geleceğe yönelik planlarım arasında 3D modelleme, animasyon ve oyun tasarımı üzerine çalışmak ve kendimi bu sektörde geliştirmek var. Sektördeki lider kuruluşlarda çalışmak, belki de yurt dışına çıkıp daha geniş alana hizmet eden firmalarda çalışmayı hedefliyorum. Türkiye’de çalışmak istediğim birkaç firma var ve bunlar lider firmalar. Tabi ki direkt olmasa da kendimi geliştirdikten sonra bu firmalarda çalışmak ve sektörde iyi bir konumda rol almak istiyorum. Bu hedefimi başardıktan sonra ise daha geniş kitlelere ulaşabilmek için tasarım sektörünün kalbi olan Amerika Birleşik Devletleri’nde kariyerimi devam ettirmek istiyorum. Çünkü günümüzdeki dijital dünyayı yöneten firmaların hepsi Amerika temelli. Bunun bir parçası olmak, yapılan çalışmalarda ve ortaya konulan eserlere ortak olmak isterim.Bunu gerçekleştirmek için de fakültemin bana sağlamış olduğu tüm imkanlardan yararlanmaya çalışıyorum ve kendimi her alanda geliştiriyorum. Hayattaki beklentilerimiz ve hedeflerimizin oturduğumuz yerden gerçekleşmeyeceğini biliyorum ve bu yüzden çaba gösteriyorum” ifadeleriyle konuşmasını sonlandırdı.

19 görüntüleme0 yorum
bottom of page